Grădiniță cu terapie comportamentală

Majoritatea copiilor care sunt tratați pentru probleme de comportament perturbator sunt de vârstă școlară. Cel mai probabil au ajuns să primească un astfel de tratament fie pentru că au acționat negativ în clasă, au ignorat sau au sfidat cuvântul profesorilor, fie pentru că au fost foarte agresivi față de ceilalți copii. În foarte multe cazuri, toți acești copii au manifestat un comportament problematic cu ani de zile înainte de a începe școala.

Semnele conform cărora copiii ar putea avea nevoie de ajutor pentru a învăța să își gestioneze impulsurile și să își modifice comportamentul includ crizele de nervi, iritabilitatea excesivă, agresivitatea sau încălcarea regulilor.

Grădinița cu terapie comportamentală este recomandată atunci când părinții sunt prea epuizați și frustrați pentru a mai reuși să își controleze copilul, dar și atunci când părinții sunt îngrijorați că ceilalți frați pot fi afectați de comportamentul perturbator al copilului. De asemenea, copilul care este diagnosticat cu tulburare comportamentală poate frecventa o grădiniță cu terapie comportamentală tocmai pentru ca atitudinea sa nu afecteze viața de familie, să nu exercite o presiune asupra altor membri ai familiei și să nu creeze relații negative cu părinții.

Când poate fi copilul înscris la o grădiniță cu terapie comportamentală?

Cele mai multe studii și cercetări care s-au efectuat în jurul tulburărilor comportamentale, au ajuns la concluzia că majoritatea copiilor sunt cel mai receptivi la terapia comportamentală până la vârsta de șapte ani. Cu cât copiii sunt mai mici,cu atât terapia comportamentală va fi mai de succes și poate să consolideze tipurile pozitive de interacțiune și să îmbunătățească  progresele copilului pe termen lung.

Atunci când copiii se comportă în manieră îngrijorătoare, foarte mulți părinți sunt sfătuiți să aștepte, după principiul că e doar o pasă trecătoare. Dar realitatea este alta. Părinții nu trebuie să aștepte atunci când copiii nu sunt capabili să acționeze în moduri adecvate vârstei, deoarece copiii învață tot timpul și cu cât comportamentul lor maladaptiv este tolerat mai mult timp, cu atât devine mai înrădăcinat.

Cum funcționează o grădiniță cu terapie comportamentală?

Grădinița cu terapie comportamentală se concentrează pe reducerea problemelor de comportament și pe susținerea aptitudinilor de adaptare. O astfel de instituție utilizează tehnici psihologice pentru a îmbunătăți aptitudinile fizice, mentale și comunicative ale copiilor. Tehnicile utilizate variază foarte mult în funcție de vârstă și de tipul de tulburare comportamentală. Unele tehnici vor fi utilizate pentru a descuraja comportamentul distructiv, altele pentru a încuraja autosuficiența.

Terapia comportamentală aplicată la grădiniță poate veni ca o completare la alte terapii dar şi cu nevoile educaţionale ale acestor copii. De exemplu, terapia fizică poate fi completată de terapia comportamentală prin încurajarea copiilor, prin lăudarea lor, prin mici recompense care pot stimula un copil să învețe să își folosească membrele slabe sau să își depășească deficitele de vorbire ori să-și stăpânească anumite comportamente negative, precum mușcăturile sau trasul de păr.

Atât copii, cât și familiile lor vor beneficia de sprijinul unei grădinițe cu terapie comportamentală. Unii copii, prin natura caracteristicilor lor, cum ar fi personalitatea, toleranța la frustrare, nerespectarea cererilor părintești, sunt pur și simplu mai provocatori pentru părinți. În alte cazuri, copiii care suferă de afecțiuni precum hiperactivitate cu deficit de atenție pot, de asemenea, să reprezinte o provocare pentru părinți. În astfel de cazuri, grădinița cu terapie comportamentală vine în ajutorul părinților cu îndrumări referitoare la modul în care pot să sprijine dezvoltarea copiiilor în timp ce controlează comportamentele dificile care apar.

Cu un Like vezi tot ce publicăm:

Ai ceva de adăugat?...

*